Kokosolie, een krachtig antimicrobiel middel

Geplaatst op 02 augustus 2009

kokosolieNu er steeds vaker nieuwe virussen de kop opsteken, met name de vogelgriep en de Mexicaanse griep ofwel nieuwe influenza A wordt het tijd je kennis te laten maken met een van de meest krachtige natuurlijke antivirale middelen, namelijk kokosolie.
De antivirale werking van kokosolie tegen zelfs resistente virussen (dus zeker ook tegen de vogelgriep en Mexicaanse griep) is opmerkelijk, en het mooie is dat kokosolie een volkomen natuurlijke, organische stof is zonder kunstmatige toevoegingen!

Werkzaamheid
Laboratoriumtesten hebben aangetoond dat de de middellange keten vetzuren in kokosolie effectief zijn tegen:
* virussen die griep, mazelen, herpes en hepatitis C, en mogelijk ook AIDS veroorzaken
* bacteriën die maagzweren veroorzaken (heliobacter pylori), keelontstekingen, longontsteking, voorhoofdsholteontsteking, urineweginfecties, huidontsteking, hersenvliesontsteking en gonorrhoe
* Schimmels en gisten die ringworm, sommige soorten candida en spruw veroorzaken en voorts tegen diverse parasieten

De antivirale, antibacteriële en antimycotische (tegen schimmels gerichte) eigenschappen van kokosolie worden rechtsstreeks toegeschreven aan de middellange keten vetzuren in de kokosolie. Deze bevatten caprylzuur en het krachtige laurinezuur. Deze vetzuren komen in een hoge concentratie voor in kokosolie, namelijk 60% van het geheel.
Middellange keten vetzuren zijn uniek en worden slechts op enkele plaatsen in de natuur gevonden. Interessant is dat middellange keten vetzuren in moedermelk worden aangetroffen. In de moedermelk beschermen ze de baby tegen infecties gedurende de tijd dat zijn of haar immuunsysteem wordt ontwikkeld.

Hoe werkt kokosolie?
Net zoals mensen hebben virussen en bacteriën van buiten een beschermlaag (huid), die bescherming biedt tegen indringers. De meeste virussen en bacteriën hebben een vervormbaar ‘vloeibaar’ omhulsel, dat bestaat uit een vettige substantie. Binnen dit omhulsel bevindt zich de rest van het organisme, inclusief het DNA.
Omdat de vetzuren in kokosolie sterk lijken op die in het omhulsel van de ziekteverwekker, worden de vetzuren van kokosolie gemakkelijk aangetrokken en geabsorbeerd door zo’n organisme. Voor de ziekteverwekker betekent dit echter het binnenhalen van het paard van Troje.
Eenmaal binnen de ziekteverwekker wordt het duidelijk dat de middellange vetzuur ketens van de kokosolie veel korter zijn dan die in het omhulsel van de ziekteverwekker. Hierdoor wordt het omhulsel van de ziekteverwekker afgebroken.
De kleinere middellange vetzuur ketens van de kokosolie verzwakken het al bijna vloeibare membraan (omhulsel) zodanig dat het openscheurt, waarbij de inhoud van de ziekteverwekker naar buiten komt en het ziekmakende organisme aldus gedood wordt.
Dit gebeurt zonder dat er enige schade wordt berokkend aan menselijke lichaamscellen of -weefsels.

Bruce Fife, C.N., N.D. en auteur van The Coconut Oil Miracle en Coconut Cures.

Bron

NB
Het verdient aanbeveling kokosolie te combineren met andere natuurlijke virusremmers zoals olijfblad extract en/of oregano capsules en flinke hoeveelheden vitamine C te gebruiken.

Jan Slemmer / Advance natuurgeneeskundige praktijk

Voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Tip dit artikel op NUjij Tip dit artikel op eKudos Tip dit artikel op MSN Reporter Tip dit artikel op Grubb Tip dit artikel! Voeg toe aan je Google bladwijzers Voeg toe aan je Facebook-profiel Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Plaats dit bericht op Twitter